• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Правове виховання дошкільників

/Files/images/має право.jpg

„ Дитина – іноземець, вона не розуміє мови,не знає напрямку вулиць, не знає законів та звичаїв.Часом сама хоче роздивитись, а коли важко –просить вказівки й поради.Потрібен гід, який точно відповість на запитання.”

( Януш Корчак із книги „Право дитини на повагу”)


Дитинство - найважливіший період у житті людини. Саме в цей час вона формується фізично, психічно, інтелектуально, набуваючи всіх необхідних знань, умінь, навичок. У переважній більшості випатків якість дитячих років визначає якість усього подальшого свідомого життя людини. Травми, якого б характеру вони не були, залишають свій слід , який часто неможливо стерти, і породжують пізніше хвороби суспільства, як наркоманія, насильство, злочинність тощо.

Вислів „Діти – наше майбутнє “аж ніяк не є просто красивою фразою. Доля будь - якої спільноти, нації, держави в майбутньому залежить від того, якими будуть якості людей, котрі населятимуть її. Інвестиції, зроблені у дитинство ніколи не завдадуть збитків – вони повернуться у суспільство сторицею.

Життєвий досвід не тільки свідчить, а й вчить: не буде дітей – не буде і держави. Діти – дзеркало будь - якої держави, вони її майбутнє. Лише за умов життєствердного оптимізму на старті життя суспільство може розраховувати на відчутні успіхи в майбутньому. Через вікову специфіку діти від свого народження не можуть самостійно скористуватися власними правами. Необхідні опіка дорослих, їхня допомога не лише як вияв природних людських почуттів, норм моралі, а такі, які підкріплювалися б правовими документами і відповідали інтересам усіх дітей.

Активну в правовому відношенні людину необхідно формувати змалку. Тому перед педагогами стоїть завдання розширити правові знання дитини, сформувати в неї відповідальність перед суспільством і державою, виховати її в дусі безумовного дотримання норм права й моралі.

Саме тому міжнародне співтовариство в особі Організації Об’єднаних Націй вже кілька десятиліть працює над тим, щоб створити дітям усього світу якнайкращі умови для життя і всебічного повноцінного розвитку.

Наслідком цієї праці став ряд міжнародних документів надзвичайної ваги, що стосується прав дитини і забезпечення виживання, захисту, розвитку дітей.

Необхідністю захисту прав дитини, створення умов для повноцінного життя та розвитку було продиктовано прийняття ряду законів, програм і на Україні.

Важливу роль у цьому плані відіграють усі ланки системи освіти загалом і громадянська освіта та виховання, зокрема, особливо в суспільстві перехідному, де вони не тільки підтримують, а й закладають основи демократичної ментальності, формують у громадян ідеї та поняття про права й обов’язки людини, виховують здатність до критичного мислення, уміння відстоювати свої права, інтереси, переконання, усвідомлювати свої обов’язки. Виконання цих завдань сприятиме формуванню в дітей таких морально-правових якостей, які стануть на заваді допущенню ними проявів анти суспільної поведінки.

/Files/images/303026_208761532529852_170169913_n.jpg

Права дитини в документах

№ п./п Назва документу Дата прийняття
1 Універсальна декларація прав людини 11 грудня 1948 рік
2 Декларація прав дитини 20 листопада 1959 рік
3 Конвенція ООН про права дитини 20 листопада 1989 рік
4 Конвенція ООН про права дитини в Україні 27 лютого 1991 рік
5 Державна програма “Освіта.Україна XXI століття” 18 січня 1996 рік
6 Національна програма “Діти України” Содержание 3
7 Закон України “Про освіту” 23 березня 1996 рік
8 Конституція України 28 червня 1996 рік
9 Базовий компонент дошкільної освіти 28 жовтня 1998 рік
10 Закон України “Про охорону дитинства” 26 квітня 2001 рік
11 Закон України “Про дошкільну освіту” 11 липня 2001 рік
12 Національна доктрина розвитку освіти в Україні 17 квітня 2002 рік
13 Міжнародний день захисту дітей 1 червня

/Files/images/j.gif

Кiлькiсть переглядiв: 132

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.